Owsianka – smacznie i zdrowo

Jedno z pierwszych dań, które każdy maluch spróbuje, bogata w wartości odżywcze i lubiana przez dorosłych. Owsianka. Przygotowana z płatków błyskawicznych pochłania zaledwie pięć minut kuchennej krzątaniny, ale z takimi dodatkami jak miód, maliny czy orzechy, jest przepysznym daniem na każdy poranek.

Wartości odżywcze

Płatki owsiane, z których przygotowuje się owsiankę są źródłem witamin z grupy B oraz witaminy K i E. Błonnik w nich zawarty usprawnia pracę jelit i powoduje uczucie nasycenia na dłuższy czas, a ponad 50% węglowodanów oznacza, że szybko dostarczymy sobie energii niezbędnej do wykonywania obowiązków zawodowych jak i tych w domu. W owsiance znajdziemy także magnez, niezbędny do prawidłowej pracy mięśni oraz żelazo, wykorzystywane przez układ krwiotwórczy. Jak widać nie wszystko co zdrowe musi być niesmaczne.

Co dodać do owsianki

Jeżeli zwykłe płatki owsiane posypane cukrem to już przeżytek, można pójść o krok dalej i odkryć szeroką gamę dodatków pasujących do owsianki. Wiedząc, że każdy posiłek powinien zawierać zarówno tłuszcze jak i węglowodany oraz białka, dodajmy po trochu z każdej kategorii. Jako że owsianka najmniej ma w sobie białka i tłuszczu dodajmy trochę tofu, malin, bananów lub awokado, które zawierają pewne ilości protein. Bardziej tłuste składniki do naszej owsianki to wszelkiej maści orzechy:

– nerkowce,

– orzechy włoskie,

– migdały,

– laskowe.

Superfoods

Aby nasza owsianka stała się prawdziwą bombą witaminową, należy dodać do niej produkty o wysokim stężeniu składników odżywczych i antyoksydantów Superfoods niwelują wolne rodniki, które prowadzą do poważnych chorób i przyspieszają procesy starzenia się skóry. Jeżeli chcemy długo żyć i młodo wyglądać, przygotujmy owsiankę z jagodami, borówkami amerykańskimi lub jagodami goji. Pestki z dyni, chia i chlorella również pomogą zwiększyć wartość odżywczą naszej potrawy.

Jak przygotować owsiankę?

Miłośnicy diety mało przetworzonej zaleją płatki owsiane mlekiem bądź napojem owsianym i w ten sposób ją spożyją. Bardziej jednak standardowy sposób przyrządzania tego dania to zagotowanie płatków owsianych. Trzeba tu zaznaczyć, że płatki zwykłe gotują się najdłużej, płatki górskie to trochę krótszy czas przygotowania, a dla najbardziej niecierpliwych łasuchów polecamy płatki błyskawiczne, które wystarczy zalać wrzątkiem.